«Powrót

Świętokrzyskie urzędy skarbowe w gronie laureatów XV edycji Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy

Świętokrzyskie urzędy skarbowe w gronie laureatów XV edycji Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy

Świętokrzyskie urzędy skarbowe w gronie laureatów XV edycji Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy

8 osób stojących na tle baneru Business Centre Club
Certyfikat US w Busku-Zdroju
Certyfikat US w Ostrowcu Św.
Certyfikat US w Starachowicach
  • Przedsiębiorcy po raz kolejny wybrali najbardziej profesjonalne i przyjazne urzędy skarbowe.
  • Oceniali jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji i kompetencje pracowników.
  • W tegorocznej edycji wyróżniono 70 urzędów skarbowych, w tym trzy z województwa świętokrzyskiego.

Gala finałowa konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy" odbyła się 28 czerwca 2017 r. w siedzibie Business Centre Club w Warszawie. 70 urzędów, wyróżnionych przez przedstawicieli biznesu, może posługiwać się tym tytułem przez rok, do czasu rozstrzygnięcia kolejnej edycji konkursu. Zaszczytne wyróżnienia  przyznane zostały w tym roku  trzem urzędom skarbowym z województwa świętokrzyskiego, a laureatami zostały:

  • Urząd Skarbowy w Busku-Zdroju,
  • Urząd Skarbowy w Ostrowcu Świętokrzyskim,
  • Urząd Skarbowy w Starachowicach.

Przyjazna administracja kluczowym partnerem dla biznesu

Prezes Business Centre Club Marek Goliszewski, gratulując naczelnikom nagrodzonych urzędów, podkreślił, że działania administracji skarbowej i przedsiębiorców mają wspólny cel, którym jest stabilność budżetu państwa. Zwrócił uwagę na dwie rzeczy, które utrudniają realizację tego celu: szarą strefę oraz trudne i skomplikowane prawo. Dlatego tak ważna jest wzajemna współpraca między biznesem a administracją.

Dyrektor Departamentu Poboru Podatków w Ministerstwie Finansów Tomasz Strąk odczytał list szefa Krajowej Administracji Skarbowej Mariana Banasia, w którym minister pogratulował naczelnikom nagrodzonych urzędów skarbowych za ogromny wkład w budowanie profesjonalnej i przyjaznej administracji. Szef KAS zaakcentował, że sukcesywna modernizacja administracji skarbowej jest odpowiedzią na potrzeby podatników, a oceny wystawione przez przedsiębiorców są dla tej administracji impulsem do dalszych zmian. Tomasz Strąk zauważył, że w trudnym okresie wdrażania reformy KAS administracji skarbowej udało się połączyć poprawę ściągalności podatków z przyjaznym podejściem do podatników.

Kanclerz Loży Łódzkiej Krzysztof Borkowski zwrócił uwagę na wyraźną pozytywną zmianę nastawienia urzędów do przedsiębiorców. Jego zdaniem bardzo ważna jest otwarta postawa urzędników, nastawiona na pomoc w rozwiązywaniu problemów przedsiębiorców. W imieniu nagrodzonych organizatorom konkursu podziękowała naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Radomiu Bożena Rusinowska.