Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Nowe zasady obsługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w urzędzie skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

    • elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym;
    • telefonicznie – pod numerem telefonu 41 394 10 38 lub 887 472 987;
    • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.

    Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.

    Urząd Skarbowy we Włoszczowie przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
    • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.

    Dla klientów Urzędu opracowano karty informacyjne, opisujące sposób załatwienia poszczególnych rodzajów spraw oraz wnioski ułatwiające załatwienie konkretnej sprawy, które wyłożone są w Sali Obsługi Podatnika  i na stronie internetowej urzędu w nastęnym artykule.

    Dokumenty nadane za pośrednictwem poczty lub innych podmiotów świadczących usługi poczty kurierskiej przyjmowane są przez kancelarię ogólną Urzędu (pokój nr 22 - parter).

    Dokumenty składane przez podatników przyjmowane są na Sali Obsługi Podatnika.

    Skargi i wnioski:

    Klienci w sprawie skarg i wniosków przyjmowani są przez Naczelnika Urzędu (sekretariat – pokój nr 22 - parter):

    •      w  poniedziałek w godzinach: 9:00 - 16:30,
    •      w czwartek w godzinach: 9:00 - 14:00.

    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji odbywa się zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego - Dział VIII (Skargi i wnioski) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

    Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną (email, ePUAP), powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek.

    Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1).

    Elektroniczna Skrzynka Podawcza

    Wszystkie sprawy można rozpocząć poprzez złożenie wniosku do Urzędu wykorzystując Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP).

    Przekazanie dokumentu odbywa sie poprzez platformę ePUAP.

    Karty informacyjne

    Karty informacyjne

    Karty informacyjne

    REJESTRACJA

    L.p.

    Nazwa karty

    Numer karty

    1.

    Aktualizacja danych identyfikacyjnych podatnika

    KI-012/3

    2.

    Wybór formy opodatkowania

    KI-016/3

    3.

    Rejestracja w zakresie podatku VAT

    KI-010/3

    4.

    Rejestracja w zakresie transakcji wewnątrzwspólnotowych VAT-UE

    KI-013/3

    5.

    Likwidacja działalności gospodarczej

    KI-006/3

    6.

    Potwierdzenie Profilu Zaufanego e-PUAP

    KI-009/3

    PODATKI MAJĄTKOWE

    1.

    Nabycie spadku

    KI-024/3

    2.

    Nabycie darowizny

    KI-023/3

    3.

    Nabycie nieruchomości w drodze zasiedzenia

    KI-025/3

    4.

    Zakup samochodu oraz innych rzeczy lub prawa majątkowego

    KI-002/3

    5.

    Zaświadczenie o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn

    KI-021/3

    PODATEK DOCHODOWY

    1.

    Opodatkowanie w formie karty podatkowej

    KI-004/3

    2.

    Zgłoszenie zmian w karcie podatkowej

    KI-026/3

    3.

    Opodatkowanie działów specjalnych produkcji rolnej

    KI-008/3

    4.

    Opodatkowanie osób duchownych

    KI-007/3

    5.

    Rozliczenie przychodów z odpłatnego zbycia nieruchomości

    KI-003/3

    6.

    Przychody z najmu, dzierżawy osiągane poza działalnością gospodarczą

    KI-005/3

    7.

    Przychody z najmu (okazjonalnego) lokalu mieszkalnego

    KI-001/3

    PODATEK VAT

    1.

    Rozpoczęcie ewidencjonowania sprzedaży za pośrednictwem kasy rejestrującej

    KI-014/3

    2.

    Zwrot kwoty wydatkowanej na zakup kasy rejestrującej

    KI-027/3

    3.

    Zakończenie ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej

    KI-018/3

    4.

    Zwrot  niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym w zawiązku z zakupem pierwszego własnego mieszkania

    KI-028/3

    ZAŚWIADCZENIA

    1.

    Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach

    KI-020/3

    2.

    Zaświadczenia o pomocy de minimis

    KI-019/3

    3.

    Wypis  z Rejestru Zastawów Skarbowych

    KI-017/3

    ULGI W SPŁACIE ZOBOWIĄZAŃ PODATKOWYCH

    1.

    Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych

    KI-015/3

    SPRAWY RÓŻNE

    1.

    Uzyskanie kserokopii dokumentu złożonego przez podatnika

    KI-011/3

    2.

    Zawiadomienie o popełnieniu czynu zabronionego

    KI-022/3

    3.

    Wnioskowanie o zwrot nadpłaty

    KI-030/3

     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 14.05.2018 Data publikacji: 14.05.2018 12:52 Data ostatniej modyfikacji: 15.09.2021 12:51
    Autor: Naczelnik Urzędu Skarbowego we Włoszczowie Osoba publikująca: Małgorzata Erdenberger Osoba modyfikująca: Anna Stępień
    Rejestr zmian