Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Nowe zasady obsługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w urzędzie skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

    • elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym;
    • telefonicznie – pod numerem telefonu 41 365 71 29, 41 365 71 39, 41 365 71 69;
    • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.

    Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.

    Pierwszy Urząd Skarbowy w Kielcach  przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
    • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.

    Dla klientów Urzędu opracowano karty informacyjne, opisujące sposób załatwienia poszczególnych rodzajów spraw oraz wnioski ułatwiające załatwienie konkretnej sprawy, które wyłożone są na stronie internetowej urzędu w zakładce: załatwienie sprawy -> jak załatwić sprawę w urzędzie.

    Dokumenty nadane za pośrednictwem poczty lub innych podmiotów świadczących usługi poczty kurierskiej przyjmowane są przez kancelarię ogólną Urzędu (pokój nr 131 -  piętro  I ).
    Dokumenty składane przez podatników przyjmowane są w kancelarii  - sala obsługi podatnika okienko nr 3.

    Skargi i wnioski:

    Klienci w sprawie skarg i wniosków przyjmowani są przez Naczelnika Urzędu (sekretariat –  I piętro pokój 124) w:

    • poniedziałek  w godzinach:  13.00 - 15.45 
    • wtorek, środa, czwartek, piątek w godzinach: 13.00 - 15.00.

    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji odbywa się zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego - Dział VIII (Skargi i wnioski) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

    Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną (email, ePUAP), powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek.

    Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1).

    Elektroniczna Skrzynka Podawcza

    Wszystkie sprawy można rozpocząć poprzez złożenie wniosku do Urzędu wykorzystując Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP).

    Przekazanie dokumentu odbywa sie poprzez platformę ePUAP.

    Karty Informacyjne

    Karty Informacyjne

    Karty Informacyjne

    I. REJESTRACJA

    Lp.

    Nazwa karty

    Nr karty

    1.

    Aktualizacja danych identyfikacyjnych podatnika.

    KI-I-1/2018/5

    2.

    Wybór /zmiana formy opodatkowania.

    KI-I-2/2018/5

    3.

    Rejestracja w zakresie podatku od towarów i usług VAT.

    KI-I-3/2018/4

    4.

    Rejestracja w zakresie transakcji wewnątrzwspólnotowych VAT-UE.

    KI-I-4/2018/5

    5

    Likwidacja działalności gospodarczej.

    KI-I-5/2018/5

    6.

    Potwierdzenie Profilu Zaufanego e-PUAP.

    KI-I-6/2018/5

    7.

    Pełnomocnictwa        

    KI-I-7/2018/5

    II. PODATKI MAJĄTKOWE

    1.

    Nabycie spadku.

    KI-II-1/2018/5

    2.

    Zgłoszenie nabycia darowizny.

    KI-II-2/2018/5

    3.

    Zgłoszenie nabycia nieruchomości w drodze zasiedzenia.

    KI-II-3/2018/5

    4.

    Zakup samochodu oraz innych rzeczy lub praw majątkowych.

    KI-II-4/2018/5

    5.

    Zaświadczenie o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn

    KI-II-5/2018/5

     

    III. PODATEK DOCHODOWY

    1.

    Ustalenie zobowiązania podatkowego-karta podatkowa

    KI-III-1/2018/5

    2.

    Zmiany w karcie podatkowej.

    KI-III-2/2018/5

    3.

    Opodatkowanie działów specjalnych produkcji rolnej.

    KI-III-3/2018/5

    4.

    Opodatkowanie osób duchownych.

    KI-III-4/2018/5

    5.

    Rozliczenie przychodów z odpłatnego zbycia nieruchomości.

    KI-III-5/2018/5

    6.

    Opodatkowanie przychodów  z najmu lokalu mieszkalnego (zwykłego) w formie ryczałtu.

    KI-III-6/2018/5

    7.

    Przychody z najmu lokalu mieszkalnego (okazjonalnego) w formie ryczałtu.

    KI-III-7/2018/5

     

    IV. PODATEK VAT

     

     

     

    1.

    Zwrot kwoty wydatkowanej na zakup kasy rejestrującej.

    KI-IV-2/2018/5

    2.

    Zakończenie ewidencjonowania za pomocą kasy fiskalnej.

    KI-IV-3/2018/5

    3.

    Zwrot niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym w związku z zakupem pierwszego własnego mieszkania.

    KI-IV-5/2018/4

     

     

     

     

    V. ZAŚWIADCZENIA

    1.

    Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach.

    KI-V-1/2018/5

    2.

    Zaświadczenie o pomocy de minimis.

    KI-V-2/2018/5

    3.

    Wypis z Rejestru zastawów skarbowych.

    KI-V-3/2018/5

     

    VI. ULGI W SPŁACIE ZOBOWIĄZAŃ PODATKOWYCH

    1.

    Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych

    KI-VI-1/2018/5

     

    VII. EGZEKUCJA

    1.

    Zarzuty na postępowanie egzekucyjne.

    KI-VII-1/2018/5

    2.

    Skarga na postępowanie egzekucyjne.

    KI-VII-2/2018/5

    3.

    Wniosek o zwolnienie spod egzekucji.

    KI-VII-3/2018/5

     

    VIII. SPRAWY RÓŻNE

    1.

    Uzyskanie kserokopii dokumentu złożonego przez podatnika lub wydanego przez organ podatkowy.

    KI-VIII-1/2018/4

    2.

    Zawiadomienie o popełnieniu czynu zabronionego.

    KI-VIII-2/2018/4

    3.

    Wnioskowanie o zwrot nadpłaty.

    KI-VIII-3/2018/4