1 września 2015 r. w wybranych urzędach skarbowych uruchomiono 50 centrów obsługi. W centrach obsługi podatnicy mogą uzyskać wsparcie w załatwieniu swoich spraw niezależnie od terytorialnego zasięgu działania naczelnika urzędu skarbowego, przy którym działa centrum.
Obsługa w centrum obsługi polega na:
- przyjmowaniu podań i deklaracji, wydawaniu zaświadczeń oraz udzielaniu wyjaśnień w zakresie przepisów prawa podatkowego, w tym także podmiotom, które zamierzają podjąć działalność gospodarczą;
- udzielaniu informacji w zakresie sposobu wypełniania zeznań i deklaracji podatkowych;
- zapewnieniu stanowiska komputerowego z dostępem do portalu podatkowego:
- informowaniu o danych kontaktowych właściwych organów wraz ze wskazaniem zakresu ich kompetencji.
Więcej informacji na temat centrów obsługi na Portalu gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie).
Wykaz centrów obsługi funkcjonujących w kraju na Portalu Podatkowym (link otwiera nowe okno w innym serwisie).
|